Általános Szerződési Feltételek

Jogok és kötelezettségek


A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a BSX-com Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.tintacentrum.hu weboldalon (továbbiakban: Weboldal) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely az www.tintacentrum.hu weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI

Cégnév: BSX-com BT.
Székhely és levelezési cím: 7622 Pécs, Somogyi Béla u. 2.
Adószám: 22131364-2-02
Cégjegyzékszám: 02-06-072420
Bejegyző bíróság: Pécsi Törvényszék Cégbírósága

Ügyfélszolgálat:
E-mail: info@tintacentrum.hu
Telefonszám: +36 72/250-250

Tárhelyszolgáltató adatai:
Név: Visionsoft Üzleti Megoldások Kft.
Cím: 1149 Budapest, Pósa Lajos utca 51.
E-mail: info@visionsoft.hu

2. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK

2.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Weboldalon található elektronikus áruházon (továbbiakban: TintaCentrum Webáruház) keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A TintaCentrum Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Elkertv."), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozza..

2.2. A TintaCentrum Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott, illetve telefonon történő megrendeléssel lehetséges, házhoz szállítással vagy személyes átvétellel, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

2.3. A TintaCentrum Webáruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez/bejelentkezéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.

2.4. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül telefonon és e-mailben módosítható, illetve lemondható. A Felek között az áru megvásárlásával létrejött szerződés nyelve magyar és írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, utólag hozzáférhető.

2.5. A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

3. REGISZTRÁCIÓ LÉTREHOZÁSA, MÓDOSÍTÁSA, TÖRLÉSE

3.1. A Webáruház tartalmának jelentős része bárki számára elérhető, azonban a vásárlás feltétele az érvényes regisztráció.
Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF-t és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi tájékoztatót megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi tájékoztatóban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

3.2. A regisztráció a "Regisztráció" menüpont alatt megjelenő adatlap kitöltésével vagy a fizetési folyamatnál is lehetséges, melynek sikeréről a megadott e-mail címre kap tájékoztatást.

3.3. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló személyként kezel.

3.4. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, az "Adataim" menüpontban van lehetőség, amely az aktív megrendelések adatait is érintheti. A Szolgáltatót a regisztrált adatok Ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

3.5. Ügyfél vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy a valóságnak megfelelőek legyenek.

3.6. Az Ügyfél jogosult a regisztrációját bármikor törölni az ügyfélszolgálat részére küldött e-mail üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Az Ügyfél felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből. Ez nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

4. RENDELÉS MENETE

4.1. A megvásárolni kívánt termék lényeges tulajdonságait, jellemzőit a Weboldalon a konkrét termék oldalon lehet megismerni. Ha a vásárlás előtt az áruval, szolgáltatással kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.

4.2. A Weboldalon megjelenített termékek vételára magyar forintban (Ft), a termék mellett feltüntetett összeg, amely alapbeállítás szerint tartalmazza az általános forgalmi adót (bruttó). A regisztráció folyamán és az "Adataim" menüpontban az "Ármegjelenítés" mezővel változtatható ez a beállítás, vagyis az árak megjelenítése igény szerint nettó megjelenítésű is lehet.

4.3. A termékek vételára nem tartalmazza a szállítással és fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

4.4. A Weboldalról megrendelhető termékek ár változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Továbbá, ha a megrendelés leadásakor a termék nincs készleten (mely információ a Weboldalon és a rendelést visszaigazoló levélben is feltüntetésre kerül), a Weboldalon feltüntetett vételár a beszerzés függvényében változhat. Ilyen esetben a Szolgáltató még a termék beszerzése előtt egyeztet az Ügyféllel az új vételár kapcsán, melynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

4.5. A megrendelés online bankkártyával vagy előre utalással történő kifizetése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni.

4.6. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldalra, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

4.7. A Weboldalon megjelenített termékképek helyenként csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek.

4.8. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül csak regisztrált Ügyféltől és csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges (kötelező jelölésű) mezőket kitölti. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen, illetve pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

4.9. Megrendelés leadása a TintaCentrum Webáruházban a regisztrációt követő bejelentkezés, majd a kosár használatával van lehetőség. Az Ügyfél a kiválasztott termékeket a „Kosárba tesz” gomb használatával teheti kosarába. A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a Weboldal jobb felső részében található Kosár feliratú gombra kattintva van lehetőség, ahol termékenként megadható a kívánt mennyiség, valamint a Kosár tartalma törölhető. Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Tovább az adatok megadásához” feliratra kattintva, amennyiben nincs a Weboldalon bejelentkezve, akkor a megjelenő felületen be kell jelentkeznie vagy regisztrálnia kell, hogy megrendelését leadhassa. Itt megadhatja a számlázási és szállítási adatokat, valamint választani tud az átvételi módok és fizetési módok közül, továbbá megjegyzést írhat a megrendeléséhez. Ha minden szükséges adatot megadott, akkor a „Tovább az ellenőrzéshez” gombra kattintva egy összegző oldalon ellenőrizheti rendelését, a rendelés leadása előtt. Ha javítani szeretné rendelése adatait, módosíthatja a "Vissza a rendelés adataihoz" gombbal. Ilyen esetben ismét a "Tovább az ellenőrzéshez" gombbal tudja megtekinteni rendelésének részleteit, majd a „Rendelés elküldése” gombra kattintással történik a rendelés leadása, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

5. ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA

5.1. Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés a Szolgáltató részére való elküldéséig a Weboldalon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).

6. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, VISSZAIGAZOLÁS

6.1. Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag tájékoztatja az Ügyfelelt arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.

6.2. A visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett ajánlat (megrendelés) elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre.

6.3. Az Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, vagyis 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön visszaigazoló e-mailt.

6.4. Ha az Ügyfél rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül vagy a megrendelés feldolgozásig jeleznie kell a Szolgáltató felé.

6.5. A Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészében. Részben történő teljesítés kizárólag az Ügyféllel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén, az átutalt összeg (részben vagy egészben) 10 munkanapon belül visszautalásra kerül az Ügyfél részére.

6.6. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. A szerződésre Magyarország joga irányadó.

6.7. Amennyiben megrendelés leadásakor a termék „Rendelésre...” vagy "Több hetes beszerzés"-sel megjelölt és már nem beszerezhető, úgy a Szolgáltató értesíti az Ügyfelet. Ebben az esetben a megrendelés meghiúsul és szerződéskötés nem történik. Bármely korábban teljesített kifizetést az Ügyfél számára Szolgáltató haladéktalanul visszatéríti.

6.8. A Weboldalon, hírlevélben vagy más felületen megjelenő reklámban feltüntetett akciók, kedvezmények, kuponok és vásárlási utalványok alap esetben nem összevonhatóak. Minden vásárlás során csak egy féle kedvezmény érvényesíthető. Ez a korlátozás nem vonatkozik, ahol a többes felhasználás külön engedélyezve van.

7. SZÁLLÍTÁS, ÁTVÉTEL ÉS FIZETÉSI MÓDOK

7.1. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut díjmentesen házhoz szállítja saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével, ha az adott megrendelés értéke eléri a Weboldalon közzétett, díjmentes szállítást biztosító összeget. A díjmentes szállítást biztosító összeget el nem érő kiszállítással megjelölt megrendelések esetén a szállítási díjat az Ügyfél viseli oly módon, hogy a szállítási díj a megrendelés összesítő képernyőn, a számlán és a visszaigazoló emailben is feltüntetésre kerül. Az Ügyfél az aktuális szállítás díjáról a Weboldalon tájékozódhat.

7.2. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már leadott megrendeléseket nem befolyásolja.

7.3. Ha egy Ügyféltől azonos napon több megrendelés is érkezik azonos címre kért szállítással, amennyiben van lehetőség a Szolgáltató összevonja a megrendeléseket. Az összevonás kizárólag abban az esetben lehetséges, ha a második megrendelés az adott napi feldolgozásig beérkezik, azaz még nem került átadásra a futárszolgálatnak. A már elindított csomagok utólagos összevonására azonban már nincs mód.

7.4. Meghatározott órára történő kiszállítást a Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni.

7.5. A megrendelés banki átutalással vagy online bankkártyás fizetéssel történő fizetés esetén a termék kiszállítására a vételárnak a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően kerül sor. Banki átutalás útján történő fizetés esetében az Ügyfél teljesítésének időpontja az a nap, amely napon a vételár a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerül.

7.6. A Szolgáltató a leadott megrendelést, amennyiben az készletről teljesíthető legkésőbb a rendelés leadást következő munkanapon az Ügyfél által megadott szállítási címre vagy átvételi pontra továbbítja. Több terméket tartalmazó rendelést az Ügyfél kifejezett kérésére a Szolgáltató több részletben teljesíti, ilyen esetben a szállítási díj szállításonként kerül számításra.

7.7. Az Ügyfélnek lehetősége van a megrendelését személyesen a Szolgáltató telephelyén lévő üzletben átvenni, amennyiben a megrendelés leadásakor ez az átvételi mód kerül kiválasztásra. A Szolgáltató az összeállított és átvehető megrendelésről e-mailben vagy telefonon tájékoztatja az Ügyfelet. Az átvehető megrendeléseket a Szolgáltató 10 napig tartja foglalásban, ezt követően az át nem vett megrendelések törlésre kerülnek.

7.8. Szolgáltató az Ügyfél részére a vásárlás igazolására, papíralapú számlát ad a termék átvételekor. Előre utalás fizetési mód választása esetén a Szolgáltató elektronikus díjbekérő (előleg bekérő) bizonylatot küld a megadott e-mail címre. Az elektronikus díjbekérő (előleg bekérő) tartalmazza azt az összeget, amit az Ügyfél banki átutalással köteles kiegyenlíteni.

7.9. Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított fizetési módokról, illetve átvételi lehetőségekről a Weboldalon az átvételi és fizetési módok oldalon tájékozódhat.

8. ELÁLLÁS JOG

8.1. Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek vagy több darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott darab vagy tétel átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Amennyiben a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A Fogyasztó szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy (14) napon belül gyakorolhatja elállási jogát.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog

  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • jogszabályok által meghatározott további esetekben.

8.2. ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁNAK A MENETE

8.2.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával kíván élni, erre irányuló nyilatkozatát tizennégy 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) köteles eljuttatnia a Szolgáltató részére (pl. e-mailben vagy postai úton) az ÁSZF elején megadott elérhetőségek egyikére. A Fogyasztó felhasználhatja a következő linken keresztül elérhető elállási nyilatkozat-mintát is. Elállási nyilatkozat letöltése

8.2.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát jelezte a Szolgáltató részére.

8.2.3. A Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

8.2.4. A Szolgáltató a határidő számítás szempontjából az írásban történő nyilatkozat esetén az e-mail küldés idejét, illetve a postai úton történő jelzés esetén a postára adás dátumát veszi figyelembe. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

8.2.5. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított tizennégy (14) napon belül visszaküldeni vagy a Szolgáltató részére átadni. Amennyiben Fogyasztó személyesen gyakorolja elállási jogát a Szolgáltató üzlethelyiségében, ezzel egyidejűleg jogosult az árut visszaadni Szolgáltató részére.

8.2.6. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha Szolgáltató vállalta ezen költségek viselését. A Fogyasztó kérésére a Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató ez esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól, kizárólag segítséget nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne kelljen foglalkoznia. Fogyasztó erre irányuló igényét Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja.

8.2.7. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

8.2.8. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

8.2.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. A visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

8.2.10. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges kipróbálást meghaladó használat miatt következett be.

8.2.11. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.

8.2.12. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek - ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

9. JÓTÁLLÁS

9.1. KÖTELEZŐ JÓTÁLLÁS

9.1.1. A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

9.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, mely alapján a jótállás időtartama:
 a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
 b) 250 000 forint eladási ár felett három év.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy megbízottja végezte el)
  • rendeltetésellenes használat, a használati útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén:

  • Ügyfél elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
  • a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt (15) napon belül elvégezze.
  • ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt (15) napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
  • ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc (8) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat nyolc (8) napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
  • ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc (8) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, Szolgáltató köteles a vételárat nyolc (8) napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
  • ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harminc (30) napos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc (8) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat a harminc (30) napos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc (8)  napon belül Fogyasztó részére visszatéríteni.
  • ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
  • a kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

9.1.3. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Ezen korlátozásoktól függetlenül a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 10.1. és a 10.2. pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9.1.4. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

9.1.5. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 11.2. pontban feltüntettettek alapján.

9.2. ÖNKÉNTES JÓTÁLLÁS

9.2.1. Önkéntes jótállás keretében a Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a kormányrendelet szerinti kötelező jótállási időtartamnál hosszabb is lehet. Ez a Weboldalon, illetve a Termék ismertetőjében fel van tüntetve. Egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát a Szolgáltató legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli.

10. SZAVATOSSÁG

10.1. KELLÉKSZAVATOSSÁG

10.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.

10.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

10.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fenti 10.1.3. pontban meghatározottak alól kivételt képez: fogyasztónak minősülő vásárló esetén – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

10.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

10.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

10.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

10.1.7. A szerződés teljesítésétől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). A teljesítéstől számított egy (1) év eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

10.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

10.2. TERMÉKSZAVATOSSÁG

10.2.1. A termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

10.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

10.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

10.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

10.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

10.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója, valamint a magyarországi első forgalomba hozója (importőr).

10.2.7. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

10.2.8. A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

11. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

11.1. PANASZKEZELÉS
Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Üzlet cím: 7622 Pécs, Somogyi Béla u. 2.
Nyitvatartás: munkanapokon 8-17 óráig, szombaton 9-13 óráig
Telefonszám: +36 72/250-250
E-mail: info@tintacentrum.hu

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát

  • személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja,
  • telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

11.2. EGYÉB JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

  • Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve a Szolgáltató üzletében elérhető. Az ide írott bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.
  • Panasztétel a fővárosi és vármegyei kormányhivataloknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes kormányhivatalhoz.
    Kormányhivatalok elérhetősége: https://www.kormányhivatalok.hu
  • Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
    Baranya Vármegyei Békéltető Testület elérhetőségei:
      Cím: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
      Telefon: +36 72/507-154
      Fax: +36 72/507-152
      E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
      Web: www.baranyabekeltetes.hu
    Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján a www.bekeltetes.hu oldalon elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.
  • Online vita rendezés. Ha Ügyfél panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét is. A portál csak akkor használható, ha az Ügyfél az EU-ban él. Az európai online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://ec.europa.eu/odr
  • Bírósági eljárás. Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
12. SZERZŐI JOG

12.1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

12.2. A Weboldal tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

12.3. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

12.4. A szolgáltatás igénybevételével az Ügyfél elfogadja, hogy a szolgáltatás igénybevétele során az Ügyfél, a feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

13. ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA

13.1. A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) tartalmát egyoldalúan is módosítani. A Szolgáltató a változásokról az Ügyfeleket a Weboldal felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Weboldal használatának feltétele, hogy az Ügyfél a Weboldalon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja. 

Az Általános Szerződési Feltételek letöltése pdf formátumban történő letöltéséhez kattints ide!

2024. június 24.